Saturday 29 September 2012

Bagaimana Memutihkan Gigi?



Gigi kita memang tidak boleh putih dalam sekelip mata, tetapi ada beberapa tips untuk membuatkan gigi korang putih berseri sampai silau dipandang.









  • Yang paling mudah ialah guna pemutih gigi yang dijual di pasaran tanpa memberi kesan negatif kepada gigi, cuma harga mungkin mahal sedikit







  • Kalau rajin berus gigi dan floss konfem gigi putih! Sebab kalau tidak digosok selalu plak akan menyebabkan gigi anda kuning.







  • Kalau korang minum minuman berasid seperti jus buah-buahan, pastikan selepas 30 minit baru korang gosok gigi. Jika terus menggosok gigi selepas minum jus, kesan berusan akan menolak asid lebih jauh ke dalam gigi. Ini menyebabkan enamel yang melindungi gigi terhakis dan gigi menjadi kekuningan.








  • Makan buah-buahan dan sayur-sayuran yang keras seperti epal juga boleh membantu gigi menjadi putih. Bagaimana? Permukaan buah yang kasar ini akan membuang lapisan plak di gigi dan hasilnya gigi anda sentiasa putih.







  • Sila gunakan straw/penyedut minuman okeh supaya warna dari minuman air gas, jus atau apa saja dari melekat di gigi. Jangan lupa berkumur dengan air paip apabila sudah makan dan minum!















0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...