Tuesday 10 July 2012

Teori Darwin Makin Ditolak oleh Masyarakat Eropah Sendiri?



Teori Darwin telah lama menjadi pegangan para saintis serta penduduk dunia umumnya. Tetapi terpanggil untuk menulis apabila menonton rancangan Al Hijrah yang memaparkan penolakkan teori Darwin dikalangan penduduk Eropah sendiri, pelik bukan?


Umat islam memang dari dulu lagi tidak percaya teori ini, namun baru sekarang menjadi hangat apabila ditentang secara kuat oleh seorang penulis berbangsa Turki iaitu Harun Yahya. Buku ensikopedia terbitan beliau ( Atlas of Creation) begitu mendapat sambutan di kalangan penduduk Eropah kerana menolak teori Darwin dengan bukti fosil yang kukuh mengenai rupa bentuk haiwan dan tumbuhan yang tidak pernah berubah dari zaman dahulu lagi.


Harun Yahya


Ensikopedia beliau berjaya menghuraikan kewujudan makhluk di dunia dengan Al-Quran serta bukti arkeologi yang menunjukkan haiwan dan tumbuhan tidak pernah mengalami evolusi kerana tiada fosil haiwan yang mengalami evolusi pertengahan dijumpai, sebagai contoh fosil ikan naik hidup didarat tidak pernah dijumpai.


Pokok Gingko yang tidak berubah selama 65 juta tahun




Rangka badak sumbu yang tidak berubah sejak 33 juta tahun



Rangka kelawar yang tidak berubah sejak 54 juta tahun


Mesti ada yang akan kata "kenapa tengkorak manusia zaman dahulu lain dari yang sekarang?" Harun Yahya berkata tengkorak manusia berbeza kerana keturunan dan kaum manusia yang berbeza, seperti ikan yang mempunyai pelbagai spesis namun masih dipanggil ikan.


Bentuk tengkorak manusia zaman sekarang yang berbeza kerana kaum, keturunan serta keadaan geografi tempat tinggal





Beliau juga menolak yang rupa tengkorak manusia yang lebih menyerupai monyet atau homo erectus sebagai tidak maju atau primitif berbanding tengkorak manusia yang lebih moden. Ia seperti membandingkan rangka manusia rakyat Amerika yang setinggi 1.9 meter dengan rangka rakyat Jepun yang setinggi 1.6 meter dan mengharapkan rangka lebih tinggi adalah lebih maju dan hebat.


Kajian ahli sains juga membuktikan rangka-rangka manusia zaman dahulu oleh Darwin serta penyokong teori Darwin menggabungkan rangka manusia dengan beruk untuk membuktikan hujah manusia merasal dari monyet.


Kesimpulannya, buku ini sangat menarik untuk dibaca hingga kalangan penduduk eropah sendiri makin tidak percaya teori Darwin serta menjadi perdebatan di kalangan ahli politik eropah. Buku inin boleh didapati di laman web Harun Yahya: http://harunyahya.com/en/books/4066/Atlas_Of_Creation___Volume_1_/chapter/4422


Sumber: Laman web Harun Yahya serta Tv Al Hijrah

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...