Sunday 18 September 2011

Emas Bernilai $137 Billion Ade Di Fort Knox??



Korang tahu Fort Knox ni kat mane? Tempat ni terletak di wilayah Kentucky,US. Dikatekan bangunan ni dibine dengan batu granite, ditutup dengan pintu besi seberat 22 tan, dan terletak di dalam pangkalan tentera US yang dikawal 24 jam menggunakan senjata artileri berat, kereta kebal dan helikopter apache.



Sejak dibine pada 1937, tempat ni menyimpan bende-bende berharge seperti surat pembentukkan negare US (Declaration of Independece), Magna Carta, dan Gutenberg Bible.

Motif US simpan emas banyak-banyak ni tak siape yang tahu. Bank-bank besar kate US gune emas ni untuk turunkan harge emas dan naikkan mate wang dollar. Ade yang kate US gune duit ni untuk pertukaran perdagangan antare negare lain

Paul Ron


Baru-baru ni Kongress US, Ron Paul, nak kerajaan US nyatakan berape jumlah emas dalam simpanan, betul ke ade emas dalam tu. Tapi kerajaan US tak mahu nyatakan dengan alasan emas dalam tu banyak sangat berjumlah 700,000 jongkong. Jadi nak kos nak kira nilai emas tu pun akan telan $15 Juta, yang memerlukan 400 orang pekerja bekerje selame 6 bulan untuk kire sumue emas tuh!

Markas Tentera


So sekarang ni, tempat tu tak ade orang boleh lawat, cume muzium tentera je korang boleh pergi.Sebab yang lain-lain jadi tempat kem tentera, mane boleh masuk maa...

 Kalau la dapat seketul emas tuh!


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...